چه صندلی برای نشستن، مناسب است؟

انتخاب صندلی موضوع دیگری است که برای نشستن اهمیت دارد. محسن احمدی ، کارشناس در مجموعه ای با عنوان روشهای پیشگیری و درمان کمردرد در مورد انتخاب صندلی مناسب، نکاتی را بدین شرح بیان کرده است:

صندلی باید به گونه ای انتخاب شود که وقتی روی آن می نشینید بدن با ران ها و ران ها با ساق پا زاویه قائمه بسازند. در این حالت باید کف پاهای شما بطور کامل روی زمین قرار بگیرد.

اگر صندلی شما بلندتر است باید چیزی روی زمین قرار دهید تا پاهای خود را روی آن بگذارید. صندلی باید تکیه گاهی داشته باشد که گودی کمر را پر کند. می توانید یک پشتی کوچک یا حوله لوله ای کرده ای را بین گودی کمر و تکیه گاه صندلی قرار دهید. نشیمن گاه و تکیه گاه صندلی نباید خیلی نرم و یا زیاد سفت باشند.

صندلی های خیلی بلند که نشستن بر روی سبب می شود پاهای شما به زمین نرسند، همچنین صندلی های خیلی کوتاه که باعث می شوند زانوهای شما خیلی بالاتر از سطح لگن قرار گیرند( البته اگر زانوها کمی بالاتر از سطح لگن باشند اشکالی ندارد)، مبل های راحتی کوتاه، مبل های خیلی نرم که بدن به درون آنها فرو می رود، صندلیهای فلزی و چوبی خیلی سخت، صندلیهایی که تکیه گاه آنها بطور مستقیم نیست و به سمت جلو یا عقب کج شده است، صندلیهای چرخ دار و متحرک، صندلیهای که تعادل خود را حفظ نمی کنند و یا پایه های آنها دچار لرزش می شوند و صندلیهایی که تکیه گاه آنها ثابت نیست و با فشار کمر به عقب می رود برای نشستن مناسب نیستند. البته اگر صندلی چرخ دار، متحرک و غیر ثابت به نحوی باشد که تعادل خوبی داشته و در مواقع دلخواه ثابت شود مناسب است.

منبع: روزنامه اصفهان امروز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonمشاوره و تماس