متخصص دیسک کمر در اصفهان

1. خانه
  3. کمردرد
  5. متخصص دیسک کمر در اصفهان

هر فردی ممکن است دچار بیرون زدگی دیسک کمر شود،اما درد و مشکل اغلب بخش پائینی کمر را تحت تاثیر قرار می دهد. بیرون زدگی دیسک کمری موجب درد شدید در بخش پائینی کمر و سیاتیک می شود. اگر نشانه های درد ادامه داشته باشد باید با متخصص دیسک کمر تماس گرفت.

اگر درد مزمن دیسک کمری مانع از انجام فعالیت های روزانه شود، برای بازگشت به زندگی با کیفیت قبلی، فرد بایستی به متخصص دیسک کمر مراجعه کند. دکتر نوری در اصفهان یکی از بهترین متخصصان دیسک کمر است که در کلینیک خود از روش های تشخیصی و غیر جراحی برای کنترل و کاهش درد دیسک کمری استفاده می کند. برای آشنایی با روش های کاری دکتر نوری در زمینه درد کمر می توان با شماره تلفن 03137866034 تماس گرفت و با ایشان مشاوره کرد.

متخصص دیسک کمر چه کسی است؟

پزشکانی که در زمینه دیسک کمر تخصص دارند، متخصصین ستون فقرات هستند. در بسیاری از موارد زمان و صبر و شاید بعضی داروها برای بهبود درد دیسک کمر مناسب هستند، اما بعضی نشانه ها دال بر نیاز به توجه و مراقبت پزشکی است. چنانچه فرد درد شدیدی را تجربه می کند و یا احساس ضعف در ناحیه پاها دارد باید با متخصص دیسک کمر در ارتباط باشد. متخصص این رشته علت و شدت درد را تشخیص داده و طرح درمان مناسب را برای به حداقل رساندن درد و جلوگیری از عوارض بلند مدت آن ارائه می کند.

چگونه می توان بهترین متخصص دیسک کمر در اصفهان را یافت؟

چگونه می توان بهترین متخصص دیسک کمر در اصفهان را یافت؟بیمارانی که از درد دیسک کمر رنج می برند، در وهله اول از پزشک مراقبت اولیه کمک می گیرند. گاه ممکن است مسائل بیمار بسیار سخت باشد که نیاز به یک متخصص دیسک کمر دارد. ما در شهر اصفهان دکتر نوری را پیشنهاد می کنیم.

بدون نگرانی در مورد پیشینه آموزشی متخصص خود سوال کنید.

وقتی با پزشک متخصص بالقوه ای که ممکن است کار درمان شما را برعهده بگیرد صحبت می کنید در مورد آموزش، درجه دانشگاهی ، دوره انترنی و برنامه های فلوشیپ او سوال کنید.پاسخ این سوالات می تواند ایده مناسبی از پزشک و زمینه های مورد مطالعه او در اختیار فرد قرار دهد. بالاترین سطح دانشگاهی یک پزشک مانند دکتر نوری در اصفهان سطح فلوشیپ است. فلوشیپ نمونه ای از برنامه است که یک متخصص حداقل برای یک سال با متخصصان ارشد پس از تکمیل دوره رزیدنتی می گذراند.

مطالعه و بازبینی سوابق

هنگام جستجو برای بهترین متخصص کمر، یکی از آسان ترین راه ها جستجو در گوگل است. جستجو می تواند با توجه به امکانات پزشک و یا بر اساس یک جراح خاص باشد.هرگونه بررسی در رابطه با متخصص مورد نظر رامورد مطالعه قرار دهید. با این بررسی ها می توان دریافت که بیماران چه سابقه و تجربه ای دارند وبا بررسی  نتایج، میزان رضایت مندی از پزشک را می توان ارزیابی کرد. با این روش می توان در نهایت لیست پزشکان مورد نظر را کوتاه تر کرد.

در بررسی ها سطح رضایت خود را مشخص کنید.

پس از ملاقات و مشاوره با یک متخصص حس خود از آن دیدار را مورد بررسی قرار دهید. ارتباط خوب و موثر بیمار با پزشک بسیار اهمیت دارد. آیا پزشک قادر به پاسخگویی به تمامی سوالات شما با توجه به شرایط و اطلاعات شما می باشد؟ آیا از نظر شما او وقت کافی در اختیارتان قرار داده است؟ آیا پزشک پذیرای پیشنهاد و نقطه نظر جدید هست؟ آیا دسترسی به پزشک آسان است؟ اگر پاسخ به این سوالات مثبت نباشد باید بازهم به دنبال یافتن پزشک دیگری باشید.

پزشک چه مقدار زمان را به مسائل و بیماری های دیسک کمر اختصاص می دهد؟

پزشک مورد انتخاب شما بایستی حداقل 50 درصد از زمان معالجه خود را به دیسک کمر اختصاص دهد. این میزان کار نه تنها در مجموع موجب بالا تر رفتن تجربه پزشک خواهد شد بلکه شانس استفاده و آشنایی بیشتر از فناوری های به روز را نسبت به پزشکانی که گه گاه با بیماران درد کمر برخورد دارند، بالا می برد. هر قدر زمان بیشتری از سوی پزشک به بیماری های درد کمر اختصاص یابد، میزان به کارگیری سهل و آسان تکنیک ها از ابتدا تا انتهای درمان افزایش می یابد.

از چند متخصص مشاوره بگیرید.

شناخت بهترین متخصص دیسک کمر در اصفهان مستلزم مشاوره با بیش از یک متخصص است. بهتر است با چهار یا پنج تن از متخصصین لیست خود مشاوره بگیرید تا تمام لیست رامورد  ارزیابی قراردهید.این فرایند شانس یافتن یک متخصص خوب با توجه به نیازها و شخصیت شما را افزایش می دهدو ارتباط با پزشک را قبل، بعد و در طول درمان آسان تر می سازد.

در نظر داشتن شواهد

شواهد اغلب می توانند در انتخاب بهترین متخصص دیسک کمری از جمله در شهر اصفهان موثر باشد. شما می توانید از تجربیات  افراد دیگر در این زمینه  کمک بگیرید. گاهی این افراد شرایطی همچون شما داشته اند.

ملاقات با متخصص

صرفا مشاوره با یک متخصص بدان معنا نیست که باید با همان متخصص ادامه دهید. فهرستی از سوالات تهیه کنید وعکس العمل متخصص خود را ارزیابی کنید. تمامی امکانات متخصص را مورد توجه قرار دهید و مناسب بودن آن را برای خود در نظر بگیرید. انتخاب متخصص دیسک کمر و طرح درمانی آن می تواند تصمیم بسیار بزرگی باشد و نباید خود را ملزم به ادامه درمان با اولین متخصص بدانید. اگر به سوالات شما پاسخ داده شد یک طرح درمان خاص را دنبال نکنید و آن طرح را با توجه به نیازهای خود پی گیری نمائید.

فعال بودن در قبال طرح درمان کمردرد

اگر طرح درمان فعلی برای کمردردتان موثر نیست، به بررسی بیشتر در مورد یافتن متخصص کمر درد بپردازید. ممکن است متخصصان دیگری بیابید که مناسب درمان شما باشند. قبل از یافتن یک متخصص جدید، توضیحی دقیق از نشانه های درد و درمان هایی که انجام داده اید تهیه کنید. این نوشته شما می تواند موجب برقراری ارتباط بهتر با متخصص دیسک کمر باشد. از این که برای کاهش درد به دنبال انتخاب های دوم یا حتی سوم باشید، نگران نباشید.

نشانه های بیرون زدگی دیسک کمر چیست و چه زمانی باید با یک متخصص دیسک کمر ملاقات کرد؟نشانه های معمولی بیرون زدگی دیسک کمر عبارتند از دردی که به سمت باسن و اندام تحتانی پخش می شود و احساس گزگز و یا بی حسی در پا است. در بعضی از بیماران ممکن است ضعف ماهیچه ای نیز احساس شود. در شرایطی که بیماران از یک الگوی درد در اندام تحتانی شکایت دارند، شاید بتوان سطوح درد و یا عصب نخاعی درگیر درد را حتی پیش از انجام عکسبرداری پیش بینی کرد.

سرفه، عطسه، خم شدن و یا بلند شدن ممکن است موجب تشدید درد شود. قرار گرفتن در بعضی وضعیت ها مانند خوابیدن بر روی پشت و جمع کردن زانو می تواند موجب کاهش درد در بعضی بیماران شود. در صورت تجربه چنین دردهایی با یک متخصص دیسک کمر تماس بگیرید. در حال حاضر درد پشت بسیاری از بیمارانی که دچار بیرون زدگی دیسک کمری هستند،می تواند دلایل احتمالی زیادی داشته باشد. درد پشت در کشورهای پیشرفته رایج است و 80 درصد از ما در برهه ای از زندگی درد پشت را تجربه کرده ایم. در واقع درد پشت یکی از دلایل رایج مراجعه افراد به متخصص دیسک(دکتر نوری) و یا از کار افتادگی از جمله در شهر اصفهان است.

چگونه یک متخصص درد بیرون زدگی دیسک را تشخیص می دهد؟

چگونه یک متخصص درد بیرون زدگی دیسک را تشخیص می دهد.متخصص دیسک کمر نخست به بررسی تاریخچه و نشانه های بیماری می پردازد و بررسی هایی را انجام می دهد تا میزان انعطاف و نرمی بدن را مورد ارزیابی قراردهد. برای تایید تشخیص، آزمایشاتی مانند عکس برداری ،سی تی اسکن و ام آر آی از سوی متخصص دیسک کمر توصیه می شود. تست میلوگرام هم ممکن است از سوی دکتر تجویز شود. در این نوع تست، با تزریق رنگ در مایع نخاعی میزان فشار بر روی اعصاب ستون فقرات در طی عکسبرداری مشخص می شود. با مطالعات هدایت عصبی برای ارزیابی تکانه های عصبی اعصاب فرد، محل آسیب عصبی تعیین می شود.

شیوه درمان دیسک کمر از سوی متخصص دیسک کمر در اصفهان

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از بخش های مهم درمان غیر عملی بیرون زدگی دیسک کمر است. استراحت نباید بیش از چند روز تجویز شود، زیرا عدم فعالیت برای یک دوره طولانی تر می تواند تاثیر منفی در طول دوره درمان و بهبود درد داشته باشد. ورزش هایی که با کشش و تقویت ماهیچه های پارا نخاعی بر روی آموزش تثبیت هسته ای تمرکز دارند، به همراه ورزش های گلوتئال، عضلات عقب ران (همسترینگ) و ورزش های شکمی تضمین کننده هستند.

داروها

استفاده از داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی در کاهش درد ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر موثر است، زیرا عکس العمل التهابی در قبال دیسک بیرون زده می تواند موجب بروز درد شود.

وقتی دردی که تا ناحیه باسن پخش می شود و یا درد پا شدید باشد، استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد کمر را می توان مد نظر قرار داد؛ استفاده از این داروها حداکثر برای چند روز توصیه می شود.

در بعضی موارد داروهای آرام بخش و یا ضد اسپاسم برای بیمارانی که درد شدید کمر همراه با اسپاسم عضله دارند از سوی پزشک متخصص توصیه می شود.

تزریق استروئیدی اپیدورال برای درد کمر

تزریق استروئیدی اپیدورال برای درد کمرپزشک متخصص دیسک کمر در اصفهان با استفاده از عکسبرداری، داروهای استروئیدی را در فضای اپیدورال ستون فقرات تزریق می کند. این دارو دیسک و عصب دردناک را احاطه کرده و موجب کاهش التهاب و درد می گردد.یک بی حس کننده موضعی نیز معمولا استفاده می شود که کاهش فوری درد را به دنبال دارد و دال بر آن است که دارو بر ناحیه دردناک تاثیر گذار بوده است.

سوالات رایج

آیا دیسک کمر می تواند منجر به معلولیت شود؟

پاسخ به این سوال مثبت است. معلولیت زمانی رخ می دهد که بیرون زدگی دیسک در ریشه عصب و یا مجموعه ای از اعصاب که خارج از ستون فقرات قرار دارند رخ می دهد.

آیا با یک دیسک بیرون زده کمر می توان زندگی کرد؟

بیشتر افرادی که دچار دیسک کمر می شوند ظرف چهار هفته بهتر می شوند. گاه این درد طولانی تر می شود. اگر احساس درد یا بی حسی پس از 4 یا 6 هفته وجود داشت و یا اگر بدتر شدن درد احساس شود، حتما باید با پزشک تماس گرفت.

نحوه خوابیدن بیمار مبتلا به درد دیسک کمر چگونه باید باشد؟

بهترین نحوه خوابیدن برای فرد مبتلا به دیسک کمر خوابیدن به پشت است. خوابیدن بر روی پشت موجب می شود تا ستون فقرات در وضعیتی خنثی قرار بگیرد و احتمال نیشگون گرفتن عصب کم می شود. برای راحتی بیشتر می توان یک بالش و یا حوله لوله کرده را زیر زانو یا بخش پائینی پشت قرار داد.

چه زمان باید دیسک کمر را جراحی کرد؟

پزشک ممکن است جراحی را به عنوان یک راه حل کمر درد در دیسک کمر پیشنهاد کند. این پیشنهاد زمانی ارائه می شود که  نشانه ها بیش از 6 هفته ادامه داشته و انجام فعالیت های روزمره دشوار شده و معالجات دیگر نیز کمکی نکرده باشد.

علت احساس درد پا در بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

اعصاب پا از ستون فقرات ریشه می گیرد. وقتی این اعصاب دچار بیرون زدگی می شود، از کانال نخاعی رد شده و سپس از بین دو مهره نخاعی بیرون می زند. در کانال نخاعی، دیسک عصب را تحریک می کند و درد را به سمت پا می کشاند.